Flytning af en husmor er nok ikke det nemmeste i verden. I hvert fald ikke denne her husmor, hun er måske også lidt for sig.
Det er da helt utroligt hvormeget man får samlet sammen gennem årene, Jeg har ikke helt tal på hvormange flyttelæs der er kørt gennem de sidste måneder, men mange er det.
Jeg høre til den type som helst skal have orden på sine ting og der skal være rydeligt i mine omgivelser.
Det kan man just ikke sige der er når man flytter, men for at gøre en flytning overskuelig har jeg et specielt system jeg bruger og det fungere rigtig godt.
Systemet er ret simpelt og jeg syntes lige jeg vil dele ideen med dig, så du kan benytte dig af den næste gang du skal flytte eller hvis du kender nogen der skal flytte.
Du giver hver flyttekasse et nummer (start ved 1 og tæl op derfra). Find en bog og skriv udfra kasse nummer 1 hvad der er i kassen. Fortsæt på samme måde med de øvrige kasser til alt er pakket.
Nu kan du nemt overskue hvor dine ting er pakket ned i stedet for at skulle lede i alle kasser.
Kasserne stilles i nummerorden sådan at de med lethed kan findes når flytningen er fuldført.
Det er vigtigt for mig at jeg nemt kan finde mine håndarbejdsting, symaskiner og køkkengrej, fordi mit liv fortsætter jo selv om jeg er flyttet. Der skal stadig lappes tøj, bages og laves mad, så mit liv bliver ikke sat på standby.
Nå men nu er flytningen snart vel overstået og vi er enormt glade for vores nye bolig. Her er vi enige om at vi skal blive i rigtig mange år. Den næste flytning håber jeg på er mine børn der skal forestå den om 40 -50 år.
0 kommentarer